even bijpraten - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Henry en Annie Wenting - WaarBenJij.nu even bijpraten - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Henry en Annie Wenting - WaarBenJij.nu

even bijpraten

Blijf op de hoogte en volg Henry en Annie

12 Mei 2015 | Frankrijk, Châteauneuf-sur-Isère

Weer even bijpraten. Het is vandaag 11 Mei. Het weer is erg goed en de temperatuur is inmiddels gestegen tot de tropische 30 graden. We hebben inmiddels een vast ritme kunnen krijgen in onze dagelijkse werkzaamheden. Globaal gezien is dat als volgt: s’morgens de gasten die naar huis gaan uitchecken, dit gebeurt meestal tussen 8 en 10 uur, daarna voeren we zelf nog wat kleine werkzaamheden uit om alles weer piccobello te krijgen voor de volgende gasten. We kunnen vaststellen dat over het algemeen de mobilhomes nestjes woorden afgeleverd door de vertrekkende gasten en dat we met een kwartiertje werk wel klaar zijn, mooi toch! S’middags kunnen er elke dag weer nieuwe gasten komen dit is meestal tussen 2 en 5 uur. We weten elke dag hoeveel gasten er komen, soms geen, soms een maar soms ook wel 10 of zelfs meer, dit geldt ook voor de vertrekkende gasten. Tussen de aankomsten en vertrekken door hebben we tijd voor onszelf, boodschappen doen, een eindje fietsen of wandelen. Ook moet ik regelmatig wat klusjes voor de gasten doen; denk dan aan het vervangen van lampen, het afkitten van een lekkende douchebak, een verstopte of lekkende sifon, een gaspit die niet werkt of het ontkalken van kranen en het vervangen van gasflessen. Ik vind dit eigenlijk best wel leuk en je hebt weer een tevreden gast. Ook maken we dagelijks enkele rondjes, met fiets en aanhanger, over de camping, maken een praatje en geven wat info over de omgeving. Ook komen we vaak in gesprek met campinggasten en kunnen we onze talen weer eens ophalen: engels (en schots), duits en frans lukt ook steeds beter. Het bevalt ons tot nog toe allemaal goed, en onze verwachtingen komen redelijk overeen met de werkelijkheid. Er zijn ook dagen dat we geen aankomsten of vertrekken hebben. Op deze dagen trekken we er zelf op uit. Zo zijn we op bezoek geweest bij collega’s op een andere camping, het was erg gezellig om eens ervaringen uit te wisselen met “lotgenoten”. We hebben ook nog enkele stadjes bezocht en het huis van de postbode ( wat erg populair is) bezichtigt. Met de auto hebben we een bergrit gemaakt in de vercors, daar heb je werkelijk adembenemende uitzichten en de eerste orchideeën beginnen te bloeien. Ook hebben we relaxdagen en zijn dan aan het zwembad te vinden. Nee, er zijn ergere dingen.
Aanstaande woensdag komen Roy en Manuel naar ons toe, we kijken er erg naar uit om weer eens bekende te zien.
Tot zover dit bericht, au revoir

• 12 Mei 2015 - 14:32

Harrie En Marian Wenting:

Hey ondernemers

wat fijn om te lezen dat jullie je draai helemaal hebben gevonden en het zo naar de zin hebben.
    jullie zijn echt allrounders klusjes opknappen, brood bakken, de talen spreken, gasten ontvangen,sta caravans schoon houden gasten in en uit checken enz.enz.

Knap hoor!!!!
    Fijn dat jullie zoon met zijn vriend op bezoek komen.
    geniet nog van al het moois wat er zien en te beleven valt.

CARPE DIEM

groetjes uit Hulsel

• 12 Mei 2015 - 17:51

Jozefien:

Hoi luitjes,

Leuk weer wat van jullie avonturen te lezen. Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben.
    Op het moment hier ook lekker weer. Verder hier alles zijn gangetje , zie eral naar uit om in augustus ook af te kunnen reizen naar vivre La France om vakantie te vieren.
    Ga lekker genieten met Roy en Manuel.

Groetjes de lemmensjes

• 12 Mei 2015 - 19:44

Theo En Annie Mentrop:

Hallo buurtjes,
    Zo te lezen hebben jullie het heel goed naar jullie zin, wat natuurlijk heel erg fijn is.
    Leuk dat Roy en Manuel komen, is toch weer fijn om eigen volk te zien.
    Hier in Reusel gaat ook alles zijn gangetje, hoewel we jullie met ons buurtjubileum wel zullen missen.
    Geniet nog van jullie avontuur en tot ziens!!

• 12 Mei 2015 - 21:09

Yvonne:

Hoi luitjes,

Gezellig om weer wat te lezen van jullie.Dat het jullie goed gaat is wel te lezen.
    Jullie leventje zou mij ook wel bevallen,zeker het liggen aan het zwembad haha.
    Hier zijn gangetje,momenteel ook goed weer.
    Geniet ervan als jullie Roy en Manuel komen,leuk om weer bekend volk te zien.
    Nog een fijne tijd en tot de app !!

Groetjes Marco en Yvonne

• 13 Mei 2015 - 21:15

Fien Verschuren:

Wel fijn dat jullie het naar jullie zin hebben,en zo hebben jullie eigenlijk iedere dag vakantie .
    Wij zijn verleden week een week aan het Lago Magiore meer in Italië geweest en hadden er lekker weer beter als hier thuis.
    Een week of 5 geleden heeft het hier erg gestormd en wij kwamen s:morgens beneden en lag een boom om in de geiten wei eentje van de buren die zit in de middag bij ons binnen en toen kwam het zink van de carpoort met dakleer naar beneden dat was nog niet genoeg want de volgende morgen lag er een deel van de coniferen boom boven op onze drie delige fontijn deze was dus ook kapot .
    Ze zijn twee volle dagen met meerdere mensen de zaak aan het opruimen geweest er is honderd en tien kup hout af gevoerd alles bij elkaar toch wel flink schade ,maar alles is weer netjes .
    Voor jullie leek dat Roy en Manuel langs komen doe ze veel groeten en voor jullie allemaal leuke dagen en een knuffel van ons .Kees en Fien

• 17 Mei 2015 - 21:47

Phil Corstiaans:

Hoi annie en Henry, wat een avontuur zeg ,maar heel veel succes jullie
    Grtz van wim en phil