een echte hittegolf - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Henry en Annie Wenting - WaarBenJij.nu een echte hittegolf - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Henry en Annie Wenting - WaarBenJij.nu

een echte hittegolf

Blijf op de hoogte en volg Henry en Annie

21 Juli 2015 | Frankrijk, Châteauneuf-sur-Isère

Een echte hittegolf. Het is inmiddels 21 juli en we zijn al een eind over de helft van onze missie. Het gaat goed met ons. We zijn wel even 2 weken in Nederland geweest omdat er problemen waren met de gezondheid van onze zoon Mark. Naar omstandigheden gaat het met hem ook weer goed al zal de tijd moeten leren wat er allemaal precies aan de hand is. Hier in Frankrijk gaat het leven zijn gangetje en we zijn alle dagen wel bezig met enkele wisselingen van gasten. Voor de middag is het uitchecken van gasten, vaak 2 per dag, daarna even de puntjes op de i zetten in de mobilhomes en in de middag arriveren de volgende gasten alweer. De rest van de dag doen we ons eigen ding: wat zonnen, rusten, zwemmen, boodschappen doen of andere dagelijkse dingen. Ook zijn we een dag naar mijn zus Lenie, die in Die aan het kamperen is, geweest; erg gezellig, veel vlinders gezien en wat gezwommen in de Drôme. We hebben ook nog plannen om nog een keer collega’s in de omgeving te gaan bezoeken.
En dan het weer! We gaan inmiddels de zesde week in met constante temperaturen van 35 graden of hoger, met uitschieters naar 41 en zelfs 42 graden. Het is dus hier niet warm meer maar heet!! Vaak wordt er gezegd dat het in Frankrijk anders warm is dan bij ons. Dat klopt ook wel omdat de luchtvochtigheid hier minder is voelt het minder klam aan, maar geloof me het voelt heet aan, erg heet. S ’avonds koelt het meestal wel lekker af en we zitten dan ook nog laat buiten. Turend naar een strak blauwe lucht zien we zo af en toe van die witte dingen in de lucht……..Het zijn wolken, je zou bijna vergeten hoe ze eruit zien. Het is al 7 weken geleden dat hier wat regen viel en alles ziet er droog en dor uit, zelfs de groene bladeren een de bomen hangen er slap bij. Ook de vele zonnebloemen op de velden in de omgeving hebben de strijd opgegeven en zijn niet groter geworden dan 80 á 90 cm, jammer. Het enige water dat we zien is in de flessen in de supermarkt of in het zwembad op de camping. Vaak denk ik aan Nederland en hoe het hele land in een soort van paniek raakt als er enige dagen van temperaturen rond de 30 graden wordt voorspelt. Allerlei kleurcodes worden er dan bij gehaald en oudere en zwakkere uit de samenleving wordt aan geraden om binnen te blijven. Hoe anders is het dan hier; de bevolking past het werktempo aan en laat de hitte gelaten over zich heen komen. Geen paniek of allerlei kleurcodes ondanks dat het hier wel om een echte hittegolf gaat.

• 21 Juli 2015 - 17:31

Harrie En Marian Wenting:

Henry en Annie
    O dat is dan wel even schrikken als je terug moet voor de gezondheid van je zoon Mark,het is te hopen dat het meevalt en dat hij goed herstelt.
    heerlijk toch dat warme weer,1 dag regen verveeld zo hoor.
    Ik merk echt dat jullie je draai goed hebben gevonden en er je handen er niet meer voor omdraaien.
    Bij warm weer nu dus al 7 weken gaat het tempo dan ook van jullie naar beneden.?
    En hoe gaat het met de Franse taal al aardig onder de knie.?
    Het is wel vol te houden denk ik.
    Geniet er nog van want nu is het natuurlijk hoogseizoen, dat wordt dan echt werken .

groetjes uit Hulsel Harrie en marian

• 21 Juli 2015 - 17:57

Lemmensjes:

Bonjour,

Fijn dat t allemaal zn gangetje gaat. Hier wisselen het zonnetje en de regen elkaar af.
    Het is in Frankrijk zeker onthaasten, geniet ervan.
    Hopelijk is het in augustus ook nog lekker weer als wij komen.

Groetjes de lemmensjes

• 21 Juli 2015 - 18:59

Sandra:

Hallo henry en annie
    We hopen dat het mooie weer niet op is als we over 3 weken naar jullie komen. Bewaar ook nog wat voor ons. We hebben er heel veel zin in en zijn echt aan vakantie toe. Tot over 3 weken

• 21 Juli 2015 - 19:22

El Jansen:

Hoi Annie en Henry

Heel fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met Mark.
    Wat een spannende tijd voor jullie allemaal.Ik denk dat jullie het wel fijn vonden dat jullie de kids weer effe konden vasthouden he ,dat zullen jullie nodig gehad hebben dek ik.
    En dat jullie het daar super naar jullie zin hebben dat heb ik wel van jou gehoord Annie.
    Echt jullie ding he ,genieten jullie maar daar in Frankrijk,nog een heel fijne tijd en stuur het zonnetje nog maar effe naar hier
    Heel leuk dat jullie ons allemaal op deze manier op de hoogte houden.

Groetjes El en Jan

• 21 Juli 2015 - 19:48

Roy Wenting:

Ondanks de hitte klinkt het daar niet echt vervelend ;-)! Mooi! Hoor er morgen op Skype graag meer over voordat ook wij naar zuiderlijke oorden vertrekken. Ik hoop dat het jullie ook lukt om met Frans tempo maar niet met Franse slag door te gaan met jullie werk daar! Geniet ervan! En hoe staat het met jullie vooruitgang op de Duolinguo app? Hebben jullie Julien & Muriel al met Franse zinnetjes kunnen verrassen? Liefs uit het aangenaam warme (26 graden) Nederland! Manuel & Roy

• 21 Juli 2015 - 20:57

Connie De Haas:

Hoi Annie en Henry,
    Wat fijn dat jullie ondanks de vervelende berichten van jullie zoon Mark toch het leven in Frankrijk weer opgepakt hebben.
    Wij zitten nu onder de top van de Mont Ventoux te genieten van onze vakantie. Wij wensen jullie verder een goed verblijf in Frankrijk en hoop dat het met Mark ook goed komt.
    Groet van Paul en mij.

• 22 Juli 2015 - 09:05

Riet:

Laat hopen dat het met Mark zo blijft . Ik was ook super blij om je ff te knuffelen Annie , dat je even hier was . Al had ik liever gehad dat het een andere reden had gehad . Maar goed , laat hopen dat het allemaal goed komt met Mark. Met die hittegolf daar houden jullie toch wel siësta. Doe maar rustig aan en geniet van alles om je heen . Jullie mogen indd het zonnetje wel naar ons sturen . Hier gaat het zo op en af met het weer , je kan er niet aan wennen . Geniet er nog van saampjes. Dikke knuffel x

• 22 Juli 2015 - 11:33

Jos Panjoel:

Hoi Henry en Annie,

Leuk om weer wat van jullie te vernemen.
    Hopelijk gaat het met Mark de goede kant in en dat uit de onderzoeken mag blijken dat het hopelijk meevalt.
    Hier alles oke. Ik ben net terug van een weekje fietsen in het Sauerland in Duitsland waar ik geweest ben met Sjef, Ben Duis en Jan van Gisbergen. Het was een week waar we met veel voldoening op terug kijken.
    Nu nog even 2 weken werken in het ziekenhuis en dan lekker 3 weken vakantie.

Het gaat jullie goed.

H.Gr.

Jos.

• 23 Juli 2015 - 10:12

Jan:

Hoi.
    hier is ook alles goed. Het weer is hier nu ook lekker zonnig.
    We hopen dat het zo blijft.
    Groetjes

• 26 Juli 2015 - 17:38

Frits Penson:

Beste ANNIE EN HENRY EVEN EEN BERICHTJE UIT BLADEL IK HEB VAN ELLY GEHOORD DAT HET MET
    MARK WEER BETER GING EN HIJ WAS WEER AAN HET WERK HOPEN DAT HET ZO BLIJFT MET MIJ
    GAAT ALLES NOG STEEDS GOED. ALS IK ZO JULLIE REACTIE LEES IS HET LEKKER WARM HIER AF EN TOE
    VANDAAG ZONDAG 26 JULI MAAR 21 GRADEN MET REGEN IK HEB OOK NOG EEN DROEVIG NIEUWS,
    DAT KRIJG JE IN EEN EMAIL VAN MIJ TE HOREN. GROETJES FRITS.

• 27 Juli 2015 - 12:58

Jeanne & Kees Van Limpt:

Hoi Annie en Henry,

Wij zijn inmiddels weer thuis en aan het werk van ons fiets avontuur in zuid Frankrijk. Het was erg warm maar wel weer mooi. Een frisse duik in het zwembad na een fietstocht is dan ook erg aangenaam. We zaten te ver van jullie af om eens langs te komen. Maar het gaat jullie goed af zo te lezen. Het is toch heerlijk dat buiten leven! We hopen dat het met Mark de goede kant op gaat.

Groetjes uit het natte Nederland

Jeanne & Kees