gedaan met de stilte - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Henry en Annie Wenting - WaarBenJij.nu gedaan met de stilte - Reisverslag uit Châteauneuf-sur-Isère, Frankrijk van Henry en Annie Wenting - WaarBenJij.nu

gedaan met de stilte

Blijf op de hoogte en volg Henry en Annie

27 April 2015 | Frankrijk, Châteauneuf-sur-Isère

Het is vandaag alweer 27 april en we zijn al 3 en een halve week in Frankrijk, de tijd is voorbij gevlogen. Het weer is al tijd erg goed geweest alleen vandaag regent het veel maar de vooruitzichten zijn weer goed. We hebben per fiets, auto of wandelend de omgeving al een beetje ontdekt. We zitten hier in een erg mooi stukje Frankrijk tussen 2 gebergtes in. Rechts de Ardeche en links de Vercors (uitloper van de alpen) Het is hier redelijk vlak en erg goed om te fietsen. Er lopen verschillende fietspaden: de via Rhône en de voi verte. Allebei nagenoeg autovrij en mooie fietspaden. Zo hebben we het centrum van Valence al fietsend kunnen bereiken. Ook zijn we in een dorpje, hier vlakbij, geweest: la roche du glun, een typisch frans dorpje met een oud centrum. Hier ontdekten we ook een mooie plek voor te picknicken.
Veel fransen doen dit elk weekend. Verder is het een gebied met verschillende grote rivieren: de rhône en de Isére. Veel fietspaden lopen hier langs, erg mooi dus met op de achtergrond het gebergte.
Op 25 april is de camping open gegaan en het was meteen volle bak, veel mensen die een tussenstop maken om de volgende dag verder naar het zuiden te trekken. Het was dus meteen gedaan met de stilte!
Wij hebben onze eerste gasten ook op 25 april mogen begroeten. En op dit moment zijn er 4 gezinnen aanwezig in de mobils. We hebben het nu aanzienlijk rustiger dan de eerste 3 weken. Af en toe een lampje vervangen of wat info geven over de omgeving en de gasten weer uitzwaaien. Zo komen we langzaam maar zeker in een aangenaam ritme, waar we tenslotte ook voor zijn gekomen.

• 27 April 2015 - 18:32

Wim Toos En Tygo Lauwers:

klinkt allemaal zeer leuk maar we komen toch liever zelf kijken. werk ze op het franse tempo. en bewaar nog wat goed weer voor ons groetjes tygo toos wim

• 27 April 2015 - 19:56

Riet:

Hey Henry en Annie . Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat en dat de grootste druk van de ketel is . Hoe fijn kan het zijn om werk met ontspanning te combineren . Geniet van de ervaring en tevens van het verkennen van de omgeving . Ik hou contact met Annie via app . Vele groetjes van Perry en Riet xx

• 27 April 2015 - 20:26

Jan En Thea:

Fijn dat alles goed gaat hier is ook alles goed.
    En nu maar genieten van jullie werk en vrije tijd.
    groetjes Jan en Thea

• 27 April 2015 - 20:32

Leny:

Bonjour, Hena
    Wat super om te horen dat je nu in een rustig tempo terecht bent gekomen. Helaas komt er dan meestal ook bij kijken dat de tijd dan ongelooflijk snel gaat. Dus geniet van elk moment dat je er bent. Ook wij komen zelf wel eens kijken hoe het daar met jullie gaat. We zullen tegen die tijd zeker contact opnemen. Heb je het huis van de postbode al ontdekt? misschien kunnen jullie daar ook fietsend komen. Maak het de gasten maar lekker comfortabel dan kan je daar ook genoegdoening van krijgen. Geniet van de ontspannen momenten en het lekkere weer. Bonsoir et au revoir. Johan en Leny

• 27 April 2015 - 21:08

Theo En Riekie :

Hallo Henry en Annie. Klinkt goed allemaal, ik denk wel dat jullie het daar een leuke tijd zullen hebben.
    succes en geniet ervan samen.

groeten Theo en Riekie

• 27 April 2015 - 21:15

Joke:

Heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben! Wat zullen de gasten door jullie verwend worden.
    Hier komt het einde van de verbouwing in zicht...... Nog een weekje en dan denk ik dat het zo goed als klaar is. We gaan dan wel een keertje skypen he? We zijn benieuwd hoe jullie stekkie er uit ziet.
    Werk met zin dan hou ik nu twee weekjes vakantie.
    Groetjes ook van Kees.

• 27 April 2015 - 21:43

Roy En Manuel:

Hoi pap en mam,

Dat klinkt heerlijk allemaal. Fijn dat jullie na alle voorbereidingen nu echt genieten van het gastheer- en vrouw zijn en het relaxte Franse leventje en mooie omgeving. Tot over 2,5 week, dan zien we het allemaal ook 'live'!

Liefs,
    Manuel & Roy

• 27 April 2015 - 22:19

Marco En Yvonne:

Hoi henry en annie,

Weer leuk om iets van jullie te lezen en dat het jullie goed gaat.
    Fijn dat de voorbereidingen achter de rug zijn en dat wat rustiger voor jullie wordt.
    Fijn dat jullie t nu kunnen gaan combineren,geniet ervan.
    Doen we nog eens appen?

Groetjes marco en Yvonne

• 28 April 2015 - 09:16

Jos Panjoel:

Hallo Henry en Annie,

Ik zie het wel we hoeven ons over jullie geen zorgen te maken. Fijn dat alles zo op rolletjes lijkt te verlopen, zo tussen de bedrijven door wat werken en tegelijkertijd tijd voor ontspanning voor jullie zelf.
    Maak we wel een beetje zorgen over je conditie Henry, want dat fietsen zal wel in een ouwe wijventempo gaan, daar kom je straks mee tekort als je weer terug bent in Nederland, want dan fietsen we je het zwart voor de ogen reken maar. Ik heb gisteren met Sjeft een deel van de Haspengouwroute (bloesemtocht) in Belgie bij St. Truiden gefietst. Prachtig daar tussen al die bloeiende fruitboomgaarden met een vooral in de ochtend toch nog een wat frisse omgeving, maar daar worden we hard van.
    Veel plezier nog en de gr.

• 28 April 2015 - 10:20

Els En Dorus:

Hoi Annie en Henry,

Fijn om te lezen dat alles naar wens verloopt. Geniet er maar van, een half jaar is zo voorbij.
    Laatste nieuws uit de buurt: We hebben gezinsuitbreiding, een vierling. Een ander koppeltje was in verwachting, maar de hevige storm van laatst heeft het verpest, hun huisje is ingestort. We hebben het hier over roodborstjes en koolmeesjes. Wellicht zijn ze bij ons komen wonen omdat jullie niet thuis waren.

Groetjes
    Els en Dorus

• 28 April 2015 - 12:15

Harrie En Marian:

Hoi Henry en Annie

Super om te lezen dat jullie al echt kunnen gaan genieten van het Franse leventje.
    en er ook op uit trekken om meer van de omgeving te zien en te weten, wat zullen jullie een geweldige gastheer en gast vrouw zijn voor de gasten.
    Geniet van al het moois wat nog op jullie pad komt.

veel succes en geluk
    groetjes uit Hulsel

• 28 April 2015 - 18:01

Kees En Jeanne Van Puyenbroek:

Hoi Annie en Henry fijn om te horen dat het goed gaat met jullie .
    Witte wa ze in Reusel zo,n zegge : ze zen mee du,r kont in de boter gevallen.
    De groeten uit Mierd.
    Jeanne en Kees

• 28 April 2015 - 18:07

Thea En Cor:

Hallo Annie en Henry,

Na enkele weken voorbereiden kunnen jullie nu zelf ook meer ontspannen
    en gelukkig gaat alles goed.
    Hier gaat ook alles gewoon z'n gangetje.
    Geniet ervan.

Groetjes

Thea en Cor

• 29 April 2015 - 05:44

Jozefien:

Bonjour,

Fijn om weer wat van jullie te horen.
    Het zal zeker genieten zijn in het franse land , zeker als het weer dan ook nog meespeelt.
    De omgeving zal inderdaad mooi zijn en wat is mooier dan op de fiets of te voet de omgeving te kunnen verkennen.
    Hier alles oke, kathelijn weer veilig op honk.
    Nou werk ze een beetje maar vooral van alles genieten.

Houdoe de lemmensjes

• 03 Mei 2015 - 16:40

Michel En Anjo Franken:

Hallo Henry en Annie,

Goed om te lezen dat het goed met jullie gaat. Dat is dus leven als God in Frankrijk.
    We zijn wel een beetje jaloers hoor. Hier is het hard werken en koud.

Michel en Anjo